May 3, 2010

Klapid silme ees

Mida rohkem olen ma taanlasi tundma õppinud, seda enam tundub mulle, et peaks neist eemale hoidma. Aasta alguses ütles üks kreeka tüdruk mulle targalt, et taani keele õppimine tuleb igal juhul kasuks, saad kenasti suhtluskeelena kasutada ning ka tööturu valikud laienevad, ainuke negatiivne asjaolu selle juures on see, et sa hakkad arusaama taanlaste vestlustest. Eks ta pisut seletas, mis ta selle negatiivse punkti all mõtles ja nüüd olles seda tähelepanukut kuulnud ka teise rohkem kui 7 aastat siin elanud inimese käest panen seda ühe rohkem tähele. Ühesõnaga see mida taanlased omavahel tõsise näoga hommikust õhtuni teleka taga laterdavad (minu ühika case) on sõna otseses mõttes bullshit. Põhiteemad on hinnad, kaubad, mis telekas näidati ja muu jura millel pole mõttet. Ei hakka siinkohal näiteid tooma. Tean, et see on võibolla päris suur üldistus, kuid mulle tundub et taanlased elavad klapid peas ja on ülimaterialistlikud. Nad on õnnelikud ja rahul, et neil nii hästi läheb ja muu neid ei huvita. Paar korrusekaaslast tegid suured silmad saades teada, et vene telekatel ei olnud pulte :-), mille peale tuli kohe järgmine egotsentristik küsimus, et järsku teil ei olnud värvilist pilti ka?

Õnneks on meie korrusele tulnud üks uus tore kreeka tüüp (minu vanuseline), kes on avatud, hea huumorimeelega ning saab ka minu naljadest aru. Nädalavahetusel, pärast kuuajalist viibimist siin ta lihtsalt tuli ja puistas mulle südant, mis ta nendest taanlastest siin arvab. Arvamused klapivad ideaalselt:-)

Eile oli siin Aarhusis tähtis päev, nimelt toimusid suured leeritamised. Ühe pisut intelligentsema taanlasega vesteldes tuli välja, et leeritamine on Taanis ülimalt populaarne ja põhjust kuuldes jäin mina suu ammuli kuulama ja vahtima. Nimelt saavad noored leeritamise järgselt majanduslikult jõuaks, sest lisaks vanemate kingitustele, mis võib olla raha ligi 20 o00 dkk väärtuses, auto või mõni muu kallihinnaline ese, avavad oma rahakotisuud ka vanavanemad. Seega soovitati mul täna mitte linna shoppama minna, sest kaupmehed teavad seda ning on hinnad üleskruvinud kuna need teismelise hakatised tulevad raha laristama. Ja kahjuks viis mind tänane teekond läbi kesklinna ning suhtleliselt võimatu oli peatänaval liigelda, nii et sa kuskil troppis ei passiks. Aga kas pole see materialistlik käitumine? Ma mäletan, et ise läksin leerikooli ka kummalisel põhjusel, nimelt õde ilmus ükskord koju põnevate raamatutega eri religioonidest ning see tundus huvitav geograafilisest aspektist. Ja olgem ausad, kes ei sooviks laulatust kirikus :-)?

Aga see selleks, õnneks olen nüüd 8 kuuga toredad inimesed välja noppinud ning pühendan aega ainult nendele.

Vaikimine kuld, rääkimine hõbe ;-)

P.

3 comments:

Murks said...

Sul vist ikka klapib nende Lõuna-Eurooplastega rohkem... Järsku saad kuhugi sinna vahelduseks vahetustudengiks minna :).

A peida telekapult natukeseks ajaks ära ja vaata, kas inimesed sattuvad paanikasse :D

piLts said...

jah..olen juba ammu tähelepannu, et kõige ideaalsem kontakt on slaavlastega..ja ka lõuna-eurooplastega.
Aitäh telekapuldi peitmise idee eest, teleka vaatamine kindlasti jätkub kuid saab jälgida kui tihti nad siis kanalit vahetada viitsivad :-)

Nädalavahetuseks mõtlesime selle kreeka tüübiga ka juba plaani välja. Nimelt on nad üdini ära plaaninud ürituse nimega Tour de chambre. Ehk siis iga toaomanik valmistab ette mingi teema ja pakub jooki/suupisteid. Ja meie üllatuseks oli meie toakülastused pandud viimasteks..ja selles osas üritame nüüd natsa korralagedust tekitada..Mina oma kauahoitud vana tallinat küll purjupurjus taanlastele ei kavatse pakkuda :-)

Anonymous said...

mul taanlastega ainult kaheülbaline kogemus. kuri tädi saksa-taani piiripeal, kes pidi oma kallist aega meiesuguste tohlakate peale raiskama, et selgitada rahavahetusautomaadi tööpõhimõtet. meiesuguste idaeurooplaste jaoks käis selline progressiime ilmselgelt üle jõu...
ja teine taanlane oli terasest ja plastikust väravaautomaat, mis võttis kogu meie raha ka ära - sest tahtsime üle silla sõita.

Ühesõnaga taani viikingid vs eesti võsarotid 2:0

:)))