January 29, 2010

Jeg elsker Sverige!

ahoi!mina siin. See et ma viimasel ajal pole endast märku andnud ei tähenda, et ma oleks töörüppe uppunud. Vastupidi, hetkel on nii koolist vaba kui ka tööd pole. Nimelt mu iraani ylemus sõitis Prantsusmaale puhkama ning mul on nüüd 1.5 nädalat vabadust. Algselt oli plaan semestri vaheajal just töötada, töötada, et tagada endale parem põli töötuna, kui nüüd Eestisse tagasi saabun. Kuid see vaba nädal tegelikult andis hoopis parema idee. Nimelt sai spontaanselt tehtud otsus hoopis Stockholmi sõita ja külastada sõbrannat, keda pole pea pool aastat läinud. Tänu Mari ettepanekule aidata mul hankida soodsam pilet Stockholmi, läbi ühe rootsi oksjoni portaali, tuli otsus kergelt. Paari tunni pärast jooksin juba Kopenhaageni bussile, olles eelnevalt tutvuste tutvuste kaudu leinud Kopenhaageni eestlased, kes olid nõus mind ühe öö majutama. Tuleb nentida, et siinsed eestlased, keda tean on ikka äärmiselt sõbralikud ja abivalmid. Kuna ma Kopenhaagenis polnud ka käinud, siis sai ka pisut Kopi rongisüsteemiga tutvutud ning Rootsist tagasitulles oli tunnike aega ka linnas jalutada.

Kuid sõit Rootsi läks väga kummaliselt ja samas põnevalt. Õige rongi asemel tuli asendusrong, kuna tehniliste probleemide tõttu jäime lennujaama piirkonnas liiga kaua passima, siis jäime hiljaks ka järgmisele rongile mis läks Malmöst Stocki. Kõik see oleks võibolla olnud mulle pisut dramaatilisem kui ma ei oleks kohtunud 2 toreda reisikaaslasega. Yks oli mata õpetaja, kes juhtumisi läks Stocki matemaatikute konverentsile ning Malmöst rongi vahetades sai ta shoki osaliseks, kuna jättis oma kohvri eelmise rongi peale. Tundsin pisut süüd selles, sest enne Malmös mahaminekut käis ta minuga suhtlemas ja kuna me ei teanud täpselt mis rongiga edasi, siis kõigil oli selline kerge hämming. Kuid jah..tal õnnestus enda tooli ees olev kohver niimoodi maha unustada. Teine kaaslane oli väga tore üliõpilane, kellega sai terve tee koossõidetud ning teatud linnades ka kohti vahetatud (kuna me olime nö õigest rongist maha jäänud, siis olime nö nagu pilpa peal, et kui keegi kohta ära ei võta, siis saame istuda, kui kellegil on koht reserveeritud, tuleb rongis jälle uus istekoht otsida). Igatahes põnev oli ja emotsioonid tõusid veel kõrgemele kui Stockis Murksi nägin ning oma esimese Stockholmi linnatuuri tegime. Nüüd ma saan aru, miks mu õele Stockholm väga meeldib. Mõnusad saarekesed, arhitektuur, kohvikud, sõbralikud inimesed. Ja kõigele tipuks tundsin end nagu kodus, sest keeleliselt mul ei ole mingit probleemi stockis.

Järgmine päev sai pisut rohkem linnaga tutvuda. Vaatamate sellele, et ilm läks küll lumetormiks kätte ning fotode tegemiseks oli liiga külm ja nähtavus kehv, nautisin ma täiega igat hetke. Murksiga sai ettevõetud ka põnev külastus Stockholmi tehnika muuseumi kus sai vaadatud põnevat 4D filmi lindudes ja lennutehnikast. Väga tore kogemus, mesilane lendas silma, hobuste kabjaplaginat oli tunda tagumikus jne :-)

Igatahes tore, et ma väikese puhkusega sellise laengu sain. Suured tänud Marile, kes utsitas mind seda trippi ette võtma. Uuest nädalast hakkab teine semester, tunniplaan on küll lõpuks üleval, aga see on nii üldine, et konkreetsetest teemadest, ainetest ei tea veel me midagi.

Olge tublid ja veebruari keskel juba kohtub :-)

2 comments:

poku said...

Suur-suur aitäh imearmsa kaardi eest!!!! Ja Stock meeldib mulle ka.
Igatahes suusatab varsti :)

Silja

piLts said...

pole ammu ostnud nö turisti jaoks mõeldud kaarte, aga see oli tõesti väga omapärane ja tore. Selle suusa jutu peale pean täna sporti minema tegema..vorm on käest ära läinud:-)