September 14, 2009

Kass kes kõndis omapäi

Viimasel ajal on juhtunud päris palju toredaid pisiasju, kuid samas ei midagi suurt ja põrutavat. Elu- ja töökoha rindel on sama seis, pole ühtegi pakkumist saanud. Ühika järjekorras olen triivinud nüüd 42ks.Töörindel olen vähemalt 5 asutusse viinud oma CV, pluss paar edastust e-mailiga ning kahes kohas passib minu cv koos teiste sadade samataolistega kuskil patakas töövahendusfirma lauaserval. Nagu mulle täna öeldi on nõudlus osalise töö järgi kehva majanduskeskkonna pärast tohutult langenud. Kuid mis sa teed? Igatahes loodan, et kui valimiseks läheb, siis kord ka minu elulookirjeldus sealt patakast välja tõmmatakse.

Nädalavahetusel sai pisut Aarhust avastatud. Võtsin fotoka ühes ning läksin mere äärde, kus siis ühe Eesti noormehega, kes samuti 1.semestrit siin, sai mõnusat vaadet nauditud. Lisan mõningad pildid. Arvatavasti avan oma picasawebi kontol ka varsti Aarhuse kausta, kuhu siis parimatest parimad jõuavad. Aga vaatlemisest nii palju, et ma olen ääretult õnnelik, et linn kuhu ma õppima tulin asub mere ääres. Kui nüüd elukoha leiaks ka sinna samma kanti, siis oleks priima. Pühapäeval tegin järelvaatlus seal kandis ning kõrval asuvas metsas leidsin toredad järvekesed mille ümber usinad taanlased jooksevad ning Tivoli, kus siis laste karjed ajasid atraktsiooni nägemata juba külmavärinad peale. Ma arvan, et minu lõbustuspargi külastused said läbi mingi 12 aastat tagasi ühe Tivoli tuuriga. Detailidesse ma ei lasku. Aga sealt samast metsast edasi jalutades, või õigemini läbi mõnusa pöögimetsa jalutades sattusin kohta nimega Mindepark, kus siis avanes idülliline vaade meeletult suure pargile, mida kaunistas 20.sajandi alguse härrastemaja. See muruväljak on seal umbes 2 jalka platsi suurune ning nädalavahetustel haaravad taani pered pikniku korvid ning lähevad mitme generatsiooniga sinna aega veetma. Väga tore oli näha kuidas vanaemad ja vanaisad koos väikeste põnnidega pesapalli mängisid.



Üleüldse olen avastanud enda puhul, et mulle meeldib kõigepealt üksi ringi käia ja uusi kohti avastada ning seejärel võtta seltskond või kamp kaasa ning neid kohti ka teistele tutvustada. Isegi linnapildis. Kui ma uurisin inimestelt, kes siin kauem on olnud, et kust kohast võiksin ma leida kaltukaid, siis kõik jäid mulle vastuse võlgu. Palju ei pidanud otsima kui pea iga päev nende otsa hakkasin komistama..nt täna tööotsingute ajal leidsin 2 kaltsukat. Kaltsuka uudiseid nii palju, et siin on neid 2 sorti, osad on moodsamad ehk siis loe s..ks kallid ning teised on heategevuslikud, kirikukaltsukad. Viimastes on hinnad küll vastuvõtlikumad, kuid see eest kaup on jama, enamasti vanainimeste rõivad ja keraamika pole just kõige huvitavam. Moodsamates kaltsukatest isegi leiaks midagi huvitavat, kuid hinnaklass algab alates 250 dkk-st (kurss on umb 1dkk= 2.1 eek), nii et peletab kohe eemale. H&M-st leiaks juba selle raha eest midagi uut.


Aga koolist ka pisut juttu. Eelmine nädal oli suhteliselt asjalik, meil oli kaks erinevat tundi nädala jooksul- business segmendist oli organisatsiooni kultuuri sissejuhatavad loengud ning intraction-i topicu all rääkisime projekti algfaasidest. Meie programm koosneb muide 4st põhisegmendist: interaction, business, visualization and communication. Visualiseerimise blokiga pidime juba täna algust tegema, aga kuna õpetaja jäi haigeks siis oleme ühe tunni maas. Õpe on väga praktiline, hästi palju kodulugemist, tunnis diskussioonid ning grupitööd antud teemadel. Interactioni tunnis sattusin väga vahvasse grupi, kus siin ungari poiss ei tahtnud üldse rääkida ning rumeenia noormees vähemalt vabandas, et tal oli raske õhtu eile, kuid vaikis samamoodi. Mõtlesin õudusega, kui hakkame projekte tegema ning sa sattud sellisesse "fantastilisse" gruppi. Teatud osas see arendab sind edasi, saad rohkem tööd teha ja õpid rohkem, aga samas oleks ikkagi tore kuulata teiste arvamusi, diskuteerida ning siis parim lahendus välja valida. Igatahes meie grupitöö jätkupäeval hakkas rumeenia poiss rääkima ja loomulikult tuli ta oma ideega välja ega tahtnud sugugi minu tööd aktsepteerida. Vaidlesime päris palju ning seda ka osas, kus tegelikult olime ühel meelel, kuid ei suutnud üksteisest aru saada. Ma arvan et me mõlemad panime tähele kui keeruline on teha koostööd inimesega kellega on sul pea 10.aastat vanusevahet lisaks elukogemusele!!!:-) Tema lähtus eesmärgist, et ah see on kodutöö, teeme ruttu ära ja saadame õpetajale. Ma olin jonnakas ja üritasin pilti struktuuri panna ning pisut targutasin (asja eest) ning küsisin lisaküsimusi tema käest, mistõttu ta sattus paanikasse ja ütles, et nii põhjalikult ka ei ole vaja: NO igatahes lõpuks järgmine päev kui me veel pidime koostööd tegema, leidsime et tegelikult vingumise ja vaidlemise tulemusena saime päris hea töö kokku. Sain veel kommentaari, mida ta ütles õpetajale ja viitas mulle..et this girl is too organized person: Kuna see kogu kodutöö teema läks pisut minu viimase töökoha valdkonda, siis loomulikult olin ma pisut teise hasardiga teemas sees kui tema. Aga lõppkokkuvõttes põnev. Ahjaa..see rumeenia noormees oli ka esimene inimene siin Taanis, kes esitas küsimuse, et miks ma siia Taani tulin, miks mul pole lapsi ja miks ma ei ole abielus!!! Rääkisin talle natuke elust ja elukogemusest, mille peale ta lihtsalt tuimalt kostis..ma küll ei viitsiks nii palju õppida!njah...what can i say!

Aga üldkokkuvõttes läheb kenast, toanaaber pole mind veel välja visanud, kooselu sujub: Üks päev tegime isegi koos kooki, panin ta õunu koorima :-) Kook tuli nätske, aga lauamänguritele käis see küll.

mõnusat värvikat sügist!

6 comments:

sipsik said...

Hej, tervitused Norrast Oslost. Ma olen praegu nii kala täis, et ei suuda isegi oma näppe klaviatuuril normaalsel kiirusel liikutada:)
Aga rääkides Taanist, siis kuidas sul taani keele õpingud sujuvad? Ja palju on sul üldse võimalus taanlastega lävida? Ära unusta, et noorte Ida-Euroopa noormeeste seas viibimine muudab sind ainult nooruslikumaks, hihih:)
Päikest, Sips.

piLts said...

Guten morgen!ma ei tea kas see nüüd taani keeles on, aga igatahes üritasin. Muide kui ma olen üritan purssida mõningaid lauseid, siis on mulle vastatud, et mis sa rootsi keeles räägid:-)nii et rootsis oleks mul keel juba suus. Aga edusamme on tehtud niipalju, et regasin end keele kursusle mis algab sept.lõpus ja see on intensiiv.

Ida-Euroopa mehed, mnjah..näevad kõik nii skeerid välja, mõni erand välja arvata:-P

ps saada Oslost postkaart..tahaks näha kas tuleb kaart kohale.

LP said...

Psst! Vaata et liiga palju targutama ei hakka. Ikka mõõdukalt ... ;) Tervitused Milaanost!

piLts said...

tead Lauri vahest on hea targutada ning noorematele oma elutarkust jagada. Aga eks ma püüa ka neilt midagi juurde õppida...mmh..praegu küll pähe ei tule, mis see võiks küll olla..
taanlastel vähemalt meeletult joomismaneeri küll üle võtta ei tahaks..
kuki-muki
(keegi vist hakkab haigeks jääma)

LP said...

http://www.firmasport.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=1392:riigiametnikud-selgitavad-sellelgi-aastal-vorkpalli-meistrid&catid=45&Itemid=100046
Pilts vaata seda. Meil oleks sind hädasti siin tarvis. Kas kirjutan ametliku kirja su klassijuhatajale?
PS. Haigeks jääda ei ole hea. Vanarahvas räägib, et paar pitsi (või rohkem) pipraviina pidi sel puhul aitama. :(

piLts said...

what a great idea..kusjuures ise ei tulnudki selle peale. Ma võtsin kodust kaasa viina nö külakostiks sellele kes aitas mind siia sebida..aga see senimaani seisab külmkapis..ja kusjuures oled seda välispidiselt juba kasutanud..

Lähen teen endale kohe ühe Märdi:-)
Seda firmakate asja lugesin täna Martti facebooki sõnumist..njah..ma just mõtlesin et kas veate välja ilma minuta..see politsei tsika ja nt keegi veel..või võtke MKM-st tsikasid..aga nimi jätke samaks:-)Küsige kas karikat ja kuulsust tahate v ei? uuri sille käest