September 17, 2009

Meine Laptop ist kaputt

Neile, kes saksa keelt ei mõista olgu ära tõlgitud, et lause blogi tiitlis tähendab, et mu läptop otsus pildi eest visata. Võibolla on põhjuseks salativesi mis jooksis klaviatuurile. Igatahes hakkasid mingid kummalised teated usb-i kohta iga 10 sekundi järgi tulema ning lõpuks kui ma arvutile restarti tegin siis ei andnud ta enam nöole. Lasen tal pisut puhata ja loodetavasti läheb kenasti. Vastasel korral oleks TÄPE! Kõik Adobe kallid programmid alla laetud ja puha. Aga nüüd ma siin istun korterinaabri uue läpaka taga, mis on maailma kõige ebamugavama klaviatuuriga. Siin pole kliendile kes oskab 10 sõrme trükki kohe üldse mõeldud..enamus aega kulub mul vigade korrigeerimisele. Nimelt klaviatuuri touchpad on ehitatud läpaka vasakusse nurka nii, et tahes tahtmata läheb sul vasakukäe pöial või käelaba selle vasta ning siis on kursor ma ei tea kus. Olen kuraazi täis ning võibolla kirjutan Acer'i firmale tagasisidet.

Aga tänase päeva eredaimaks hetkeks oli vast elamisloa saabumine postilteel. Sellks kulus "kõigest" 17 päeva!Eile olin juba ärevil, et 2 nädalat juba möödas ja ei miskit vastust. Võtsin numbri kätte ning helistasin. Pärast liinil järjekorras olemist sain ma ühenduse, kuid kui ma täpsustasin teemat millest vestelda taha, siis pandi mind jälle ooteliinile ehk umbes 20-25 minutit ooteliini muusikat kuulata ei ole eriti põn ev. Katkestasin ning tuli välja, et see kõne jällegi tühjendas mu telefoni arvet. Aga mis seal ikka täna see llõpuks tuli.

T2na oli ka erakordne päev, kus taani ametnikud töötasid linnavalitsuse registribüroos kella 19ni! Tavaliselt on Taani puhul büroode ja vastuvõtuaegade max kella 2-3ni. Kuid neljapäev on tehtud eriliseks..siis töötavad kontoriametnikud vastuvõtubüroodes kauem..tavaliselt kella 5ni..kuid see 19ne kellaaeg on küll täielik erand..isegi nende enda broshyyr rääkis sellele vastu. Sinna büroosse läksin taotlema endale CPR numbrit, mis on meie mõistes nagu isikukood, kuid eranditega, nt kui ma elukohta vahetan, siis antakse mulle uus CPR number. Kuid CPR avab uksed tööturule, saab keeltekursustele minna, annab tervisekindlustuse, kuukaardid, raamatukogud jne. Kui rääkida jälle targutamisest, oli mul väga lahe vestlus sealse meesametnikuga, kes elamisloalt väljalugedes täpsustas korrust:
- ma näen, et elate 1.korrusel?
* (mina) ei, ma ei ela 1.korrusel, elan 2.korrusel
- ma tean seda maja väga hästi, te elate ikka 1.korrusel
* ma elan selles majas, ma tean et elan 2.korrusel
Siis võttis see ametnik mingi faili lahti, kus oli minu maja numbrid teatud süsteemis, kutsus mind enda kõrvale ning ütles:
- näete numbrid 107-125 on esimesel korrusel
* (ma), ma ei tea mis need numbrid siin näitavad, aga ma tean et elan 2.korrusel
- kui te majja sisenete, siis on ju groundfloor ning siis lähete trepist ülesse oma korrusele?
* (naerdes), appi teil on ju see groundfloori süsteem..ma täitsa unustasin..siis küll elan 1.korrusel :-)
Igatahes mõlemad olime kangekaelsed ja jäime endale kindlaks ja mõnes mõttes oli meil mõlemal õigus, kuigi jah..mina pean siinkohal möödusi tegema. Igatahes oma CPR numbri saan juba järgmine kolmapäev kätte, loodetavasti hakkab nüüd kohe ka tööpakkumisi tulema (vastused minu saadetud meilidele).

Muuseas võin mainida, et soetasin lennukipiletid, nii et 20.detsembril olete kõik oodatud mind lilledega lennujaamas vastu võtma:-) ja küllakutsed, kus pakutakse mõnusat Eesti sööki, oleks ka teretulnud:-)
seniks kuki-muki

3 comments:

Pärnakas said...

Tere, tore kuulda sinu mitte e-seiklustest! Samas oled sa ka ise ülitäpne: "20.detsembril olete kõik oodatud mind lilledega lennujaamas vastu võtma".

Eesti, Läti või mistahes muu asukoht ja täpsustus ka linna osas ei oleks sellele teatele paha teinud, sest nii nagi on olemas grounfloor on olemas nimed ka lennujaamadel!

piLts said...

njah...ma arvan et kui ma räägiks siin Tartu lennujaamast, siis oleks seda ka eraldi rõhutanud. Kui ma oleks rääkinud Riia lennujaamast, siis ma arvan et ei oleks kutsunud teid mulle sinna lilledega vastu tulema ehk siis mis lennujaam üle jääb?

Ja kahjuks on nii, et Koppist saab koju ainult ühe lennufirmaga ja see on meie Est air. Air baltic lendab küll Riiga kuid sealt ei saa jälle edasi (loe olen liiga vaene et riiast-tartusse lennukiga sõita)

PS ja kui ma oleks ülitäpne, siis oleksin ka kellaaja lisanud :-)

mõnusat sügise nautlemist!
lehva-lehva

piLts said...

Laptopiga on nüüd kõik korras, vist oli see veetilk, mis tegi pisut pahandust. Vähemalt suur õudus jäi tulemata!