September 29, 2009

Njah..tegelikult olen ma juba sellest üle saanud, aga sellegi poolest tahaksin rääkida pisut Taani täpsusest,kohusetundlikkusest ja abivalmidusest. Võibolla ei saa siinkohal väga üldistada, kuid Taani ja Eesti ametkondade teeninduskultuuri võrreldes teeb Eesti küll pika puuga ära. Seda just kiiruse, kohusetundlikuse ja arvutitundmise vallas.

Üks juhtum on kohe varnast võtta. Nimelt olles suur taani keele huviline, registreerisin ma esimeste seas end keelekursustele, mida uutele välisüliõpilastele pakutakse. Eelmise nädala alguses sain kirja, kus oli mainitud, et samal nädalal toimub mingi kohtumine ning tunnid hakkavad kas eile või siis täna (28 v 29.09). Kuna meil toimus see cabin trip samal ajal, siis sai ka varakult teatatud, et mina ja paar teist kursuslast ei saa osaleda, et kas saame varem läbi tulla või siis kunagi hiljem. Vastust ei tulnud. Kui cabin tripilt tagasi, siis reedel kirjutasin kirja, et millises grupis ma alustan, kas esmaspäevases või teisipäevases. Ei mingit vastust. Esmaspäeval helistasin..mingi ooteliin jällegi..katkestasin ning otsustasin ikkagi meili kasuks, seda enam, et mul oli selle meiliga lisada infot oma vast saadud cpr numbri kohta. Ei mingit vastust. Esmaspäeval läksin kella 16ks sinna kohale, jäin 1 minuti hiljaks, sest see koordinaator oli läinud. Tsekiti mind süsteemist ning öeldi haleda häälega, ma ei tea miks, aga teid pole siin listis. Vahva! Aga öelge oma nimi, ma homme uurin ja kirjutan teile kohe hommikul. Teisipäev, kella 1ks ei olnud ühtegi kirja saabunud. Kirjutasin jälle uue kirja, panin asutuse kõik kontaktid, mis ma sellelt lehelt leidsin (~3). No response. Olin seekord varajasem ning läksin kohale. Administraator päris uudishimulikult, kas tõesti Bent ei kirjutanud teile? Ju tal on siis väga kiire. Läksin selle Benti officisse ning leidsin ta muhedalt vestlemas oma kolleegiga. Minu küsimusele, et miks mind listis ei ole, vastas ta "Te olete 1ne ootelistis!" Mis mõttes, ütlesin et regasin juba ammmu, olen kirjutanud sada kirja, mis peale ta kostis, aga te ei käinud seal kohtumisel, mis eelnevalt toimus ja ma ei saatnud enda esindajat ka sinna. Gruppi saan siis kui keegi eelnevalt registreeritud tudengitest ei tule kohale. Nii et selline karistus, kui oled esimeste seast, annad endast pidevalt märku, aga jah..keegi ei loe kirju või lihtsalt teised reeglid. Olin väga nördinud. Pettununa kõndisin linna raamatukokku, kus siis 2 tundi hiljem leidsin postkastis kirja Bentilt nii mulle kui ka ühe mu kursuslasele, kes oli samas seisus ning meid kutsuti kolmapäevasele loengule. Vähemalt ei jäänud ma oma kursusest ilma..ptüi, ptüi..ei tea mis veel kõik homme toimuma hakkab.
Taanlaste töötempo ja- kultuur ikka üllatab.


Olen mitu päeva üritanud pangakontot avada. Laupäeval see mul ei õnnestunud, sest need pangakontorid mis mulle teele jäid olid suletud. Raamatute tagastamine raamatukokku ka ei õnnestunud, sest need suleti juba kell 14. Esmaspäeval sain raamatutest lahti, aga pangakontot teha ei saanud, sest pangad suletakse kell 16, mil mina nõudsin õiglust seal keelekontoris. Kahtlemata on see praegu alguse asi, et ei ole jõudnud harjuda veel selle taani süsteemiga, kuid mind paneb ikka imestama kuidas taanlased oma asjaajamised saavad korda aetud.

Aga eks ma ürita vaikselt süsteemiga harjuda, muud moodi vist hakkama ei saa...

ps elukoharindel muutuseta. Kuulsin ühte kuulujuttu, et kui muidu alustab iga aasta Aarhuses umbes 40 000 tudengit, siis tänavu olevat see number olnud 70 000. Sestap ka selline elamispindade kriis.

2 comments:

Murks said...

Mu õde, kes varem Rootsis elanud ja kellele ka kurtsin seda ametnike lodevust, lohutas mind sellega, et vähemalt on rootslastel kõik muud asjad olulised - pere ja sõbrad ja puhkus jne - kui töö :)

Aga. Avastasin täna, et Stockholmi Bromma lennujaamast (lennujaam, mis mõnusalt keset linna ja mu kodule suht lähedal) lendab ka lend Aarhusi. Pileti hind uurides siiski pettusin 2300SEK :S

Päikest sulle! Olin just põhjas, kus sügis nii imeilus!

piLts said...

Jees..see paistab ka siin silma. Taanlastele on kõige olulisem nende KODU. Kodudele kulutatakse meeletult ning seda on ka akentesse sisse kiigates kohe näha. Ja samas laupa- või pühapa on nt mingu district täita tühi, kas siis istutakse koos toas või siis on kuhugi väljasõidule mindud.

Kutsuksin sind meeleldi külla, aga vbl oktoobri teisel poolel. Ma sain eile ühe ühika pakkumise, mis on küll mõnusalt suur, aga ta on linnast väljas. pean mõtlema mida teen, sest kui ma ei ütleks, oleks mul see juba 2 "ei" ning kolme ei-ga tühistatakse konto.

Mõnus sügis on ka siia jõudnud..panin täna lausa oma bareti pähe:-)

naudi värve!