June 21, 2009

Delhi news


Lappasin üks päev Delhi ajalehti- Hindustan Times, Delhi Times ning leidsin mõned huvitavad artiklid, mida kommenteeriks veidi.


Mõlemad ajalehed pöörasid tähelepanu Delhi kasvavale liiklusele, seda just äsja valminud ja avaldatud uuringu tulemustele tuginedes.

  • Esiteks liiklusõnnetustes on vigastatute ja surmasaanud inimeste arv eelmise aasta juuni I poole arvudega võrreldes vähenenud. 2008.a oli see 91 ning tänavu on olnud 59.

Tundub uskumatu. Arvatavasti surma saanute hulk on suhteliselt madalal tasemel tänu tihedale liiklusele kuna kiirused on suhteliselt väikesed. Vean kihla, et enamus hukkunutest on kas siis jalgratturid või 2-rattaliste mootorsõidukite juhid, kes on liikluses kõige kaitsetumad ning samas kohati oma manöövritega hulljulged. Surmade arv oli küll artiklis välja toodud, kuid huvitav oleks teada ka vigastatute arvu. Ei tahaks üldistada, kuid Delhi linnas võib küll öelda, et jalakäija on liikluses ikka paras narr. Mitte keegi ei anna talle teed, isegi kui asfaldile on märgitud sebra. Jalakäija peab nahaalselt teed ületama autode vahelt signaalitamise muusika taustal.

  • Tänu viimastel aastatel toimunud sissetulekute kasvule on inimesed ühe rohkem ka endale liiklusvahendeid soetanud. Aastatel 2007-08 on Delhi elaniku keskmine aasta sissetulek riigi kõige kõrgem 78 690 ruupiat, samas kui kõige kiduramalt peavad Bivaris hakkama saama ca 10 000 ruupiase aastase sissetulekuga (2007-08 täpseid nr ei õnnestunud leida).
  • Igatahes 10-aastaga on Delhis kasvanud autode, mootorrataste arv lausa 92%, kõikide motoriseeritud sõidukite arv (bussid, autorikšad, taksod) on kasvanud 85%.
  • Aruande kohaselt on mootorsõidukeid Delhis 2007-08 aastal 5 627 384 ning vaatamata sõidukite arvu suurenemisele pole teede võrgustik sellega suurenenud. 1000 elaniku kohta on 332 autot, samas kui kui kogu riigis on see vastav näitaja 8. Ülekaalus on 2-rattalised 63%, millele järgnevad autod 30,7%. Eurostati andmete järgi oli Eestis 2004.aastal 1000 elaniku kohta 350 autot, mis on võrreldav Delhiga.
  • Seoses liikluse kasvuga on loomulikult Delhi linna keskkond üha saastatum. Saaste vähendamiseks on neil esiteks plaanina kirjas Delhi metroo ehituse II etapi arendamine ning teiseks vähendada ka bussiparki ja vanad bussid asendada uuematega.
  • Faktina võib välja tuua ka kirjaoskuse, mis on Delhis riigi kõrgeim 82%, samas kui riigi keskmine on 65%.


Lisaks eelpool toodud uudistele pakkus huvi ka nö uudiste must nurk ehk siis uudised eelmisel nädalal Delhi pahupoolelt.

  • Kõige shokeerivam uudis oli vahest see, kuidas rase naine koos oma 3-aastase tütrega visati rongi konstaablite poolt liikuvast rongist välja. Rongi kiirus ei olnud küll väga suur, sest alles oli alustatud jaamast sõitu, kuid see oli fataalne raseda naise jaoks. Laps kukkus sülest kaugemale ning maabus mitte rongi liipritel nagu ta ema, vaid kaugemal pehmemal pinnal, mis ainult vigastas teda. Põhjuks miks politseinikud nii käitusid seisnes piletita reisimises. Nimelt naine keeldus maksma 100 ruupiast trahvi piletita reisimise eest ja karistus oli siis eelpool kirjeldatu. Igatahes antud politseinikud on arreteeritud, miks nad sellisel viisil käitusid, pole teada. Ma arvan, et siin riigis ei ole erakordsed juhtumid kuidas korrakaitsjad oma võimu ära kasutavad, kuid antud juhul on tegemist küll väga räige teoga.
  • Kaks uudist, mis silma hakkasid puudutasid ka vägivallatsemist naiste kallal. Esiteks vägistati üks briti 18.a vabatahtlik kahe taksojuhi poolt kui ta oli teel oma hotelli ning teine juhtum kus alles 3 päeva tööl olnud kodumajapidajanna vägistati oma tööandja poolt. Täitsa kreisi.
  • Lisaks on siin Delhis seagripp diagnoositud 18 isikul.


Seniks kõik, uute põrutavate uudisteni.

4 comments:

Pärnakas said...

Ära siis kola üksi ja seal kus valge naine ilma väga väga mõjuva põhjuseta ei käi!

Kaunist Võidupüha ja Jaanipäeva sinna kaugesse ja põnevasse Indiasse!

sipsik said...

Hej. Tundub, et karantiinis elu ei ole just geograafi muinasjutuline seiklusreis:) Aga piiride ületamine ja keeldudest üleastumine on põnev, eksju.
Igaljuhul sinu eelnevalt kirjutatud jutu põhjal hakkasin mõtlema, et kas me peaks üldse lubama india IT spetsialistide sissetoomist Eestisse, kui õppejõud alustavad definitsioonist "internet" ning arvutiklass näeb välja nagu vana sõjaväebaas... Loodetavasti tagasi tulles on sul ikka uusi teadmisi ka juurde tekkinud:)
Meil Eestis läheb hästi: Lõuna-Eesti rokib täiega: sünnipäevad, grillikad, rulluisutamised ja jooksud Luke mõisasse on päris mõnusaks vahelduseks Tallinna kiirele elule,kus iga kolmas sõna on MASU. Homme Ida-Virumaale jaanikale ja siis läheb Stockholmis töö jälle lahti.
Aga edu ja ära siis väga ära "tsukrastu":)Ja pea siis India moodi Jaani ka!

piLts said...

hei mônusat jaani Teilegi! jaanip2eva tähistamiseks v6tan môned kompanjonid sappa ning l2hme LIHA otsima. Meie hotellis pole veel seda pakutud. Aga t2na on mul kange plaan ka minna alko jahile..nepaali poisid lubasid mind viia urkasse, kus seda myyakse. Naljalt t2naval v6i tavapoodides alkot leida on v6imatu.

Tule tegemine vist jääb ära seekord.

PS pean nentima, et kursus on l2inud p6nevamaks..m2ssame photoshopis..ja kuigi enam-v2hem midagi täitsa uut pole veel avastanud, on ikkagi hea programmi n2ppida ning k6ik läbi proovida.

Yksi kolamise suhtes on nii ja naa..k2isin just eile spontaanselt yksi yhte elektroonika turgu kylastamasja templit päikeseloojanguga pildistamas ..ja just siis kui m6tlesin et krt nii h2sti on see edasi-tagasi s6it kulgenud..kui tuk-tuki juht pani mind vales kohas maha. Kuna alati j2lgin teed, siis ei olnud paanikaks p6hjust..teadsin kus olen..ainult tuli pisut tuki juhiga vaielda. aga jah..everything is under control!

kallid!

piLts said...

Eile oli mul paanika l2paka p2rast..mingi parool oli peale l2inud, mida ei teadnud ei mina ega iti poiss kelle juures mul l2pakas paranduses oli..aga 6nneks siin kohalik tyyp, kes mulle parasjagu l2pakasse programme paneb..lahendas olukorra..sellep2rast l2ksingi yksi kolama, sest olin endast v2ljas :-)